|
Regionális központ
TÁMOP 4.1.2-08/2/B/KMR A PEDAGÓGUSKÉPZÉST SEGÍTŐ SZOLGÁLTATÓ ÉS KUTATÓHÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA
Az ELTE BTK részvétele a pályázatban a Szakmódszertani Központ koordinálásával 2009–2011
A 2011-ben lezárult pályázatban a bölcsészeti szakterület oktatói a következő szakmai tevékenységekkel járultak hozzá a közép-magyarországi régió pedagógusképzésének fejlesztéséhez.
1. Egy jövőbeli regionális központ tervének megfogalmazása Kidolgoztuk egy közép-magyarországi regionális bölcsészeti metodikai központ stratégiai tervét és működési alapelveit.
2. Szakmai fórumok szervezése Szakmai fórumokat és szakterületi előadásokat szerveztünk a bölcsész tanárok és tanárjelöltek, a bölcsészeti szakpedagógiai szakemberek, valamint a regionális pedagógusszolgáltató intézmények munkatársainak részvételével: – az angol szakos mentorok szakmai fórumát, – szakmai fórumot a magyar szakos iskolai gyakorlatokról, – az I. Trefort-kerti bölcsész tanári konferenciát, – szakmai fórumot az ELTE BTK által szervezett tehetséggondozó tanulmányi versenyekről, – a 2011-ben megalakult bölcsész tanári diskurzuskutató csoport szakmai találkozóit és előadásait.
3. Szakmai alportál kialakítása Szakmai alportál készült a bölcsész tanárjelöltek, a bölcsész tanárok, valamint a bölcsész szakpedagógiai szakemberek munkájának támogatására (http://metodika.btk.elte.hu/). A szakmai alportál tartalmát folyamatosan bővítjük és frissítjük.
4. Szakirodalmi kalauzok összeállítása Szakterületi bibliográfiákat állítottak össze a szakpedagógiák oktatói a bölcsész tanárok képzésének és továbbképzésének a támogatására a következő tanári szakterületeken: angoltanár, ének-zene tanár, franciatanár, lengyeltanár, magyar mint idegen nyelv tanára, magyartanár, némettanár, német- és nemzetiséginémet-tanár, nyelv- és beszédfejlesztő tanár, olasztanár, orosztanár, spanyoltanár, történelemtanár.
Egyéb szakirodalmi kalauzok is készültek a bölcsészeti szakpedagógiai kutatások támogatására: felsőoktatás-pedagógiai, pedagógiai és pszichológiai, az osztálytermi diskurzussal, a mentorképzéssel kapcsolatos kalauzok, valamint nemzetközi IWB-bibliográfia.
5. A bölcsésztanár-képzést támogató dokumentumok készítése A tanárképzés támogatására óratervminta, értékelőlapok, elemzési szempontsorok, tanítási gyakorlati tájékoztatók készültek.
6. Interaktív táblás tananyagok összeállítása Digitális tananyagokat állítottak össze a pályázat résztvevői az angoltanári, a franciatanári, a magyartanári, a némettanári, valamint a spanyoltanári képzés támogatására.
7. Videós órák felvétele 36 videós órát vettünk fel a pályázat keretében, ezeket az órákat az oktatók annotálták, közreműködtek oktatási célú órarészletek és óramontázsok szerkesztésében a tanárképzés és a mentorképzés támogatására. A 36 videós óra 25 fő vezetőtanár és 4 fő hallgató közreműködésével készült egyrészt a Bölcsészettudományi Karon, másrészt az ELTE gyakorlóiskoláiban: az Apáczai Csere János Gyakorlógimnáziumban, a Gyakorló Általános Iskola és Középiskolában, a Radnóti Miklós Gyakorlóiskolában, valamint a Trefort Ágoston Gyakorlóiskolában. A videós órák a következő műveltségi területekhez kapcsolódnak: angol nyelv, ének-zene, francia nyelv, latin nyelv, magyar nyelv, magyar irodalom, médiaismeretek, német nyelv, olasz nyelv, orosz nyelv, spanyol nyelv, társadalomismeret, történelem. Meglevő videós órákat is annotáltunk egy videós adattár számára.
8. Mentorképzési tematikák kidolgozása A bölcsész mentorok képzésének támogatására mentorképzési tematikákat dolgoztak ki a következő szakterületeken: angoltanár, ének-zene tanár, franciatanár, magyartanár, némettanár, magyar mint idegen nyelv tanára, olasztanár, orosztanár, spanyoltanár, történelemtanár.
9. Mentorképzési tanulmányok készítése A mentorképzéshez kapcsolódva öt bölcsész szakterületi tanulmány készült: a mentorképzés nemzetközi áttekintéséről, a bölcsész mentorok feladatairól, a német szakos és az angol szakos mentorképzés tapasztalatairól, a magyar irodalmi szakterületi tanulmányokról.
10. Részvétel a tanárképzés megújítását szolgáló fórumokon A tanárképzés fejlesztését a bölcsész oktatók nem csupán pályázati tevékenységükkel támogatták, hanem részt vettek a tanárképzés megújítását szolgáló szakmai vitákban, számos fórumon is. A bölcsész szakpedagógiai oktatók különféle, a tanárképzéssel kapcsolatos területeken fogalmazták meg véleményüket.
A pályázat résztvevői: Antalné Szabó Ágnes, Balogh Judit, Bartha Csilla, Boócz-Barna Katalin, Boda Annamária, Bodnár Gábor, Bóna Judit, Csürke Gábor, Enyedi Ágnes, Feldné Knapp Ilona, Gerse Károlyné, Gonda Zsuzsa, Halápi Magdolna, Károly Krisztina, Lászayné Martos Ida, Lázár Ildikó, Major Éva, Molnár Gábor Tamás, Müller Márta, Oszipova Irina, Pálffy Gabriella, Raátz Judit, Ráduly Zsuzsanna, Révész Judit, Salusinszky Gábor, Solti Gergely, Szabó Éva, Szili Katalin, valamint a Szakmódszertani Központ gyakornokai
|
|
.: |
| • |
| • | Utolsó módosítás:
2012.01.25.
| :. |
|
|
|
|
 |
2021
Április
|
 |
H |
K |
Sz |
Cs |
P |
Sz |
V |
29 |
30 |
31 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|