Tantárgy-pedagógiai diákkör
Diákkörösök az esztergomi OTDK-n
2019. április 15. és 17. között a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Vitéz János Tanárképző Központja rendezte a XXXIV. OTDK Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekcióját Esztergomban. Az ELTE BTK osztatlan tanári és tanári mesterszakos, valamint doktori képzésben részt vevő hallgatói nem kis számban képviseltették magukat a konferencián, összesen több mint tíz dolgozattal neveztek. A OTDK légköre – melyet minden egyetemistának meg kell tapasztalnia legalább egyszer életében – és az esztergomiak vendégszeretete mellett a kiváló eredmények is emlékezetessé teszik a résztvevők számára az Esztergomban töltött három napot, ugyanis a Központban működő Tantárgy-pedagógiai Tudományos Diákkör tagjai kitűnő elismeréseket szereztek a XXXIV. OTDK-n. Lássuk:
Alternatív fejlesztési módszerek tagozat Különdíj: Hegedüs Renáta: Tanárnő, mikor beszélgetünk a robottal? – Szorongásoldás kiskamasz korban idegennyelv órán a mesterséges intelligencia segítségével
Anyanyelvi nevelés tagozat 1.helyezés: Könnyü Laura Krisztina: Mozduljunk! – Mozgásos gyakorlatok az anyanyelvi órán 2.helyezés: Kocsis Ágnes: Informatikai gondolkodás a nyelvtanórán
Humán- és társadalomtudományok pedagógiája tagozat Különdíj: Egri Dorottya: Lányregények és irodalomoktatás
Idegen nyelvek pedagógiája 2. tagozat 2. helyezés: Zólyomi Anna: The role of explicit and implicit learning processes and language aptitude in the success of foreign language acquisition Különdíj: Bertók Fruzsina: Sprachbewusstsein. Eine Studie zur Untersuchung der Förderung der Schreibkompetenz im DaF-Unterricht
Pedagógiai kommunikáció tagozat 1. helyezés: Tóth Tamara: Hatékony kommunikáció az online tutorálásban
Tanulás, tanulástámogatás a felsőoktatásban tagozat 1. helyezés: Bartha Blanka, Gyenei Kornélia: Grammatikatanítás a felsőoktatásban: Módszerek és feladattípusok a gyakorlókönyvtől a tankörig
Minden résztvevőnek gratulálunk, köztük Adamis Bencének, Farkas Márta-Brigittának, Révész Adrienn-nek és Szabó Anna Krisztinának, valamint a minden Témavezetőnek!
2019. március 5: OTDK-BAN ÉRDEKELT HALLGATÓK FIGYELEM!
Előadói képzések az OTDK-kon előadó hallgatóknak: https://www.elte.hu/content/otdk-felkeszito-treningek-a-2018-19-es-tanev-tavaszi-felevben.t.18321
Az ELTE Tehetséggondozási Tanács utazási pályázata: 6657178b-074f-db15-0d56-49a50911000d@oktig.elte.hu
2019. február 11. A Nemzeti Tehetségprogram anyagi támogatásának elnyerése
A Tantárgy-pedagógiai Tudományos Diákkör Anyanyelv-pedagógiai Diákműhelye a Nemzeti Tehetségprogram keretében pályázott és támogatást nyert diákműhelyi programok szervezésére. Az elnyert összeget szakmai előadás szervezésére és az Anyanyelv-pedagógiai Diákműhely, valamint a szintén a Tantárgy-pedagógiai Tudományos Diákkörbe tartozó tantárgyi diákműhelyek tevékenységét bemutató plakátokra fordítjuk. A programok várhatóan 2019. március-április folyamán kerülnek megrendezésre.
Kari TDK-konferenciát tartottunk a Szakmódszertani Központban
2018. december 6-án tartottuk a Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai OTDK-szekció kari fordulóját. Az eseményen két tagozatban 12 hallgató mutatta be TDK-dolgozatát 15 perces előadás formájában. Az idegen nyelvek tantárgy-pedagógiája tagozatban öt, a humán- és társadalomtudományok tantárgy-pedagógiája tagozatban hét kutatást ismerhettek meg az érdeklődők. A szakmai zsűri minden dolgozatot megfelelőnek ítélt az OTDK-n való bemutatásra.
A konferencián az alábbi hallgatók vettek részt előadóként:
Bartha Regina: Lesekompetenz. Eine Studie zur Untersuchung der Entwicklung der Lesekompetenz ungarischer Deutschlernender Révész Adrienn Ildikó: Becoming a Science in English Teacher Farkas Márta Brigitta: Az egyetemről a katedrára – Az ELTE angol tanárképző programjainak szerepe a tanári pályára való felkészülésben gyakorló angoltanárok visszajelzéseinek tükrében Hegedüs Renáta: Tanárnő, mikor beszélgetünk a robottal? – Szorongásoldás kiskamasz korban idegennyelv órán a mesterséges intelligencia segítségével Bertók Fruzsina: Sprachbewusstsein – Eine Studie zur Untersuchung der Förderung der Schreibkompetenz im DaF-Unterricht Szabó Anna Krisztina: Konstruktivista, probléma-alapú történelem oktatás a mai történelemórákon Tóth Noémi Dalma: A történelmi gondolkodás fejlesztésének lehetőségei összefüggésrendszerek vizuális ábrázolásán keresztül a középiskolai oktatásban Adamis Bence: A boldogság szerepe a bhutáni és a magyar oktatásban Könnyü Laura: Mozduljunk! – Mozgásos gyakorlatok az anyanyelvi órán Bartha Blanka – Gyenei Kornélia: Grammatikatanítás a felsőoktatásban: módszerek és feladattípusok a gyakorlókönyvtől a tankörig Egri Dorottya: Lányregények és irodalomoktatás Tóth Tamara: Hatékony kommunikáció az online tutorálásban
|